FAQ

Prečo je dôležité kupovať roboty iRobot len u autorizovaných predajcov iRobot?

Pri kúpe robotov iRobot v sieti našich autorizovaných predajcov iRobot sa môžete spoľahnúť, že sú na Slovensko distribuované legálnou cestou, prostredníctvom výhradného distribútora Certus Mercatus spol s r.o.

Našich predajcov si dôkladne vyberáme. Musia spĺňať prísne kritériá, medzi ktoré patria spoľahlivosť, seriózny prístup, jasné majetkové vzťahy a úspešná obchodná história. Predajný personál v sieti autorizovaných predajcov iRobot pravidelne školíme, keďže je pre nás dôležité, aby Vám dokázali poskytnúť dokonalý zákaznícky servis. V prípade, že tomu tak nie je, neváhajte nás kontaktovať. .

Pri nákupe v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme:

Garancia 24-mesačnej záruky: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov sa vzťahuje 24-mesačná záručná doba.

Garancia 100% kvality: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme, že sú originálnymi produktmi, ktoré prešli výstupnou kvalitatívnou kontrolou.

Garancia nadštandardnej zákazníckej podpory: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov iRobot poskytujeme nadštandardnú podporu (podpora prostredníctvom infolinky, výhody vernostného programu, nadštandardný systém riešenia reklamácií).

Garancia jednoduchej reklamácie: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot máte možnosť využiť bezplatný zvoz reklamovaného robota priamo od vás z domu a následný dovoz opraveného robota priamo k vám domov. To všetko bezplatne a veľmi jednoducho. Prečítajte si viac o systéme jednoduchých reklamácií.

Vyššie uvedené záruky môžeme garantovať iba v prípade kúpy robotického pomocníka v sieti autorizovaných predajcov iRobot. Pre overenie nákupu vždy vyžadujeme nákupný doklad a výrobné číslo robota. Pokiaľ by bolo zistené, že predaj robota neprebehol prostredníctvom autorizovaného predajcu iRobot, nemôžeme Vám bohužiaľ záruku uznať. Pri vašom nákupe preto venujte veľkú pozornosť a zvoľte si solídneho a overeného predajcu.

Pri nákupe prostredníctvom predajcov, ktorí nie sú našimi autorizovanými predajcami iRobot riskujete značné komplikácie do budúcna a predaj u takýchto obchodníkov vôbec neodporúčame.

Aká je kazovosť robotov iRobot a ako dlho trvá servis?

Kazovosť robotov iRobot sa pohybuje na veľmi nízkej úrovni porovnateľnej s ostatnými prémiovými značkami v segmente spotrebnej elektroniky.

Veľký počet reklamovaných závad je zapríčinených zanedbanou údržbou robota, ktorú je potrebné vykonávať pravidelne. Preto nezabudnite pravidelne udržiavať robot čistý podľa inštrukcií na údržbu robota. Pri pravidelnej údržbe je životnosť robotického pomocníka 5-6 rokov.

Naše servisné stredisko rieši reklamácie v čo najkratšej lehote, najneskôr do 30 dní. Opraveného robota vám tiež dopravíme naspäť domov kuriérom a to všetko, samozrejme, bezplatne!

Aká je záručná doba na roboty iRobot?

Na roboty iRobot, ktoré boli zakúpené v sieti autorizovaných partnerov iRobot, poskytujeme štandardnú záruku 24 mesiacov.

Ako mám postupovať v prípade reklamácie robota iRobot?

V prípade akejkoľvek poruchy robota odporúčame problém najskôr konzultovať prostredníctvom iRobot infolinky +421 418 775 069.

Reklamovaný robot môžete zaniesť k predajcovi, u ktorého ste robota zakúpili a ktorý vybaví reklamáciu za Vás.

Avšak, omnoho pohodlnejší, jednoduchší a rýchlejší spôsob je využiť náš nadštandardný servis riešenia reklamácií. Po vyplnení reklamačného formulára Vás bude priamo kontaktovať náš servis, ktorý bude Vašu reklamáciu riešiť. Reklamovaný robot bude bezplatne zvezený kuriérom priamo z vašej domácnosti a po oprave Vám robota opätovne bezplatne dovezieme priamo domov kuriérom.

Co je to funkce ANTITANGLE?

iRobot myslí na bežnú domácnosť, preto je navrhnutý s technológiou ANTITANGLE, ktorá zabráni zamotaniu a zaseknutiu sa do káblov či strapcov od koberca. Akonáhle kefy ucítia odpor, otočia rotáciu. Týmto spôsobom sa robot uvoľní a môže pokračovať v upratovaní.

Ako často by mal byť vyprázdňovaný zásobník robota?

Frekvencia vyprázdňovania je v každej domácnosti iná a závisí od viacerých faktorov, ako napríklad či máte doma zvieracieho miláčika. Keď je zásobník robota plný, aplikácia iRobot HOME vás na to upozorní. Roomby sú tiež kompatibilné s automatickou vyprázdňovacou stanicou Clean Base (predáva sa samostatne, alebo ako sada robot s vyprázdňovacou stanicou). Stanica Clean Base automaticky vyprázdni zásobník robota vždy po tom, ako zaparkuje, aj keď nie je zásobník ešte plný. Dokáže vyprázdniť až 60 zásobníkov plných špiny a prachu, takže na vysávanie zabudnete na celé mesiace.

Ako často by mala byť vyprázdňovaná stanica Clean Base?

Clean Base je navrhnutá na vyprázdnenie až 60 zásobníkov plných špiny a prachu. V niektorých domácnostiach sa môže zaplniť za mesiac, v niektorých aj za dlhšie obdobie. Záleží to napríklad od typu podlahy, alebo či máte doma zvieracieho miláčika atď. Keď je vrecko stanice plné, aplikácia iRobot HOME vás na to upozorní a vám ho stačí vytiahnuť zo stanice a založiť nové vrecko.

Dá sa stanica Clean Base zakúpiť samostatne?

Áno, stanica sa dá zakúpiť ako príslušenstvo. Keď ju zakúpite samostatne, k stanici Clean Base je pribalený aj špeciálny zásobník robota na nečistoty, ktorý podporuje automatické vyprázdňovanie. Stačí v robote vymeniť pôvodný zásobník za pribalený a stanica sa môže pustiť do práce.

Funguje stanica Clean Base aj s predchádzajúcimi modelmi Roomba?

Nie. Automatický vyprázdňovacia stanica Clean Base funguje iba s Roomba sériami i, j a s. Robotické vysávače Roomba série i a s sú vybavené špeciálnym zásobníkom na nečistoty, ktorý dokáže so stanicou Clean Base spolupracovať.

Dá sa zásobník robota na nečistoty umývať v umývačke riadu?

Nie. Umývateľný zásobník môže byť jedine opláchnutý v rukách pod teplou, tečúcou vodou. Dôležité: ubezpečte sa, že pred umývaním zásobníka ste z neho vytiahli filter. Pred tým, ako zásobník znova vložíte do robota, nechajte ho dôkladne vyschnúť..

Kompatibilita s operačnými systémami

Aplikácia iRobot HOME je kompatibilná so zariadeniami s operačným systémom iOS 14 a vyššie a Andoid OS 9 a vyššie. Nie je kompatibilná so stolnými počítačmi ani s mobilnými zariadeniami s OS Widnows Mobile alebo Kindle Fire. Aplikácia iRobot HOME nebola testovaná so systémami tretích strán na automatizáciu domácnosti.

Pomocou nasledovných krokov zistíte, aký operačný systém vaše mobilné zariadenie používa:

  • iOS: Nastavenia → Všeobecné → Informácie → Verzia
  • Android: Nastavenia → Informácie o zariadení → Verzia Androidu

Kroky na zistenie verzie Androidu sa môžu v závislosti od zariadenia líšiť. Viac informácií nájdete v návode na použitie vášho mobilného zariadenia. Ak vaše mobilné zariadenie nepoužíva kompatibilný operačný systém, aplikáciu iRobot HOME v Obchode Play™ nenájdete.

Nekompatibilné routery

Nasledovné routery majú problémy s kompatibilitou. Prosím aktualizujte firmware vášho routera a použite nasledovné informácie na vyriešenie problémov.

Značka

Model

Testovaná Verzia

Riešenie

Cisco

RE1000

v1.0.02

Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť. Keď je nastavené na WPA2, môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie.

D-Link

DIR-300

2.15

Môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie.

Logitec

LAN-W300N/RSB

1.0.6.2

Tento router nie je kompatibilný s Roomba 900. Prosím skúste iný router.

Microsoft

MN-700

02.01.02.0590

Android verzia aplikácie iRobot HOME nemusí pracovať s týmto routerom. Prosím skúste iný router.

iOS verzia aplikácie iRobot HOME môže vyžadovať niekoľko pokusov o pripojenie.

Motorola

SBG6580

8.6.0.0-GA-01-971-NOSH

Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť.

Time Warner

Arris DG860A

7.5.16

iOS verzia aplikácie iRobot HOME nie je kompatibilná s týmto routerom. Prosím skúste iný router.

Western Digital

My Net AC1300-J2F

1.03.09

Ak sa nemôžete pripojiť, a ak je rozsah kanála nastavený na 20MHz, zmeňte na AUTO.

Moja sieť používa statickú IP adresu. Je Roomba kompatibilná?

Áno, potrebné informácie o IP adrese je možné zadať v aplikácii iRobot HOME počas pripojenia Roomby.

Je možné v aplikácii iRobot HOME nastaviť slovenčinu?

Bohužiaľ, aplikácia iRobot HOME aktuálne neobsahuje slovenčinu. Je však možné nastaviť český jazyk.

V prípade zariadení s operačným systémom Android bude automaticky nastavený ako jazyk aplikácie čeština. Toto nastavenie je možné tiež zmeniť v menu aplikácie cez možnosť nastavení.

V prípade zariadení s iOS bude automaticky nastavená angličtina. Aktuálne je k dispozícii pre zariadenia iOS iba čeština. Pokiaľ chcete zmeniť v aplikácii iRobot HOME v zariadení s operačným systémom iOS jazyk aplikácie na češtinu, táto zmena sa nenastavuje v aplikácii, ale priamo v nastaveniach operačného systému iOS. V nastaveniach systému iOS je potrebné pridať nový jazyk – češtinu. Pridanie nového jazyka nájdete v Nastaveniach operačného systému – Všeobecné – Jazyk a región – Preferované poradie jazykov. Tu pridajte nový jazyk čeština, ale slovenčinu si ponechajte ako prioritný jazyk. Jazyk aplikácie iRobot HOME sa po pridaní nového jazyka automaticky zmení na češtinu.

Potom môžete v nastaveniach – Všeobecné – Klávesnica – Klávesnice odstrániť českú klávesnicu, čo nastavenia jazyka neovplyvní.

Pripojenie medzi robotom a Wi-Fi sieťou, cloudom alebo aplikáciou prestalo po čase fungovať.

Veľakrát stačí resetovať (vypnúť a zapnúť) váš router.

Ak sa problém resetom routera nevyrieši, na znovu-pripojenie robota k sieti Wi-Fi použite nasledovný postup:

  1. Z mobilu odinštalujte aplikáciu iRobot Home a znova ju nainštalujte.
    2. Robot resetujte do výrobných nastavení podľa návodu, ktorý nájdete tu.
    3. Nezabudnite tiež resetovať (vypnúť a zapnúť) router.
    4. Následne znova pridajte robota do aplikácie.

Ak by sa situácia týmto resetom nezmenila, odporúčame vyskúšať pripojiť Roombu k inému routeru a otestovať pripojenie, aby sme identifikovali, že problém nie je vo vašom routeri.

Roomba je pripojená k Wi-Fi, ale v aplikácii je robot v stave nepripojený alebo cloud nie je dostupný.

Ak je robot pripojený do Wi-Fi, ale nie je schopný komunikovať s cloudom, je potrebné aktualizovať jeho firmvér.

  • Na vašom smartfóne vytvorte „Osobný hotspot“ – teda virtuálnu Wi-Fi sieť využívajúcu vaše mobilné data, do ktorej sa dá pripojiť s ľubovoľným Wi-Fi zariadením.
    • Potrebujete však aj druhý smartfón, do ktorého si nainštalujete aplikáciu iRobot HOME. Týmto smartfónom sa pripojte k vytvorenému Wi-Fi hotspotu.
    • Po vytvorení Osobného hotspotu sa cez aplikáciu iRobot HOME pripojte vašou Roombou k tomuto Osobnému hotspotu. Postupujte podľa inštrukcií v aplikácii cez možnosť Pridať robota.
    • Akonáhle bude pripojenie robota na cloud cez Osobný hotspot nadviazané, robot si automaticky aktualizujte firmvér. Toto môže trvať aj niekoľko minút.
    • Keď bude firmvér robota aktualizovaný, na konci základnej obrazovky aplikácie iRobot HOME zvoľte Nastavenie robota – Nastavenie Wi-Fi a potom voľbu „Zmeniť sieť Wi-Fi robota“.
    • Postupujte podľa inštrukcií v aplikácii s tým, že sa pripojte na vašu domácu Wi-Fi sieť.

Po tejto zmene Wi-Fi pripojenia z Osobného hotspotu na vašu domácu Wi-Fi sieť už bude komunikácia, inteligentné mapy a reporty vysávania fungovať správne.

Aplikácia vypisuje pri pokuse pripojiť Roombu chybu certifikátu (bad certificate error).

Pokiaľ aplikácia pri pripájaní Roomby vypíše túto chybu, znamená to, že Roomba už je pripojená do domácej Wi-Fi siete, ale nepodarilo sa ju úspešne pridať do aplikácie. Jedná sa o problém komunikácie Roomby s aplikáciou pri prvom pripojení a po vykonaní nasledujúcich krokov už bude pripojenie fungovať správne a táto hláška sa už nikdy neobjaví.

Pre úspešné pridanie robota do aplikácie postupujte nasledovne:

  • V momente, keď aplikácia vypíše chybu s certifikátom, v aplikácii sa už nedá vykonať žiaden ďalší krok. Preto vynúťte zavretie aplikácie.
  • Opätovne otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte možnosť Pridať robota.
  • Na ďalšej obrazovke s možnosťami rôznych robotov chvíľu počkajte a nad zoznamom robotov sa po chvíli zjaví vaša Roomba s menom, ktoré ste jej pri pripájaní nastavili. Už je pripojená vo Wi-Fi sieti, a preto ju aplikácia vidí.
  • Zvoľte túto Roombu a pripojenie dokončite podľa inštrukcií na obrazovke aplikácie.
Koľko mobilných zariadení môže byť pripojených k Roombe?

K jednej Roombe môže byť pripojených až 10 mobilných zariadení. Roomba môže reagovať naraz iba na povely z jedného zariadenia.

Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Prosím zadajte nasledujúcu MAC adresu do zoznamu MAC adries vo vašom routeri.“

Táto správa sa zobrazí, ak ste v Advanced Options (Pokročilé nastavenia) počas pripájania Roomby k Wi-Fi zvolili MAC adresu. Prejdite do nastavení vášho routera a pridajte Roombu (uvedenú MAC adresu) do zoznamu povolených MAC adries.

Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Aktualizuje sa softvér“

Ak počas pripojenia Roomby v nabíjacej stanici bliká tlačidlo CLEAN, znamená to, že sa aktualizuje softvér. Nechajte proces dokončiť, než začnete robota používať. Môže to trvať do 10 minút.

Ak sa táto hláška objaví, keď sa sťahuje jazykový balíček, použite nasledovné kroky pre vyriešenie:

  1. Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN po dobu 10 sekúnd, kým sa všetky kontrolky nerozsvietia. Keď tlačidlo uvoľníte, budete počuť sériu tónov.
  2. Stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN ešte raz a čakajte 5 sekúnd.

Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte Viac možností NastaveniaJazyk robota pre zvolenie vami požadovaného jazyka a skúste znova.

Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“

Ak aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“, v aplikácii zvoľte Viac možností → Nastavenia → Nastavenia Wi-Fi a uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k rovnakej Wi-Fi sieti, ako robot. Ak problém pretrváva, tu nájdete riešenie problému.

Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Neplatné heslo robota. Nastavenia Roomby boli zmenené z iného zariadenia a už nemôže komunikovať s touto aplikáciou. Prajete si pridať alebo odstrániť robota?“

Táto správa sa objaví, ak bola Roomba pripojená k inému mobilného zariadeniu po tom, ako ste ju pripojili k svojmu zarideniu. Môžete buď pripojiť nový robot k vášmu zariadeniu, alebo pôvodný robot odstrániť.

Pomocou nasledujúcich krokov môžete pridať druhé mobilné zariadenie na ovládanie vašej Roomby:

  1. Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte Menu v hornom ľavom rohu.
  2. Zvoľte „Pridať robota“.
  3. Vyberte robota zo zoznamu.

Uistite sa, že je robot pripojený k nabíjacej stanici a stlačte a podržte tlačidlo DOCK, kým sa nerozsvieti ikona Wi-Fi na robote na zeleno a nezaznie séria tónov.

Ako dlho robotický vysávač Roomba upratuje?

Upratovanie robotického vysávača Roomba závisí od veľkosti upratovanej plochy. Keďže robot sa v priestore orientuje pomocou inteligentného systému navigácie iAdapt, na začiatku upratovania si premeria miestnosť a sám si určí čas potrebný na dôkladné upratanie danej miestnosti.

V priemere je to cca. 30 minút upratovania miestnosti o veľkosti 4 x 4 m.

Počas tohto času robotický vysávač pokryje upratovaný priestor až na 99% a jednotlivé miesta prechádza viackrát. Takisto je schopný vďaka technológii DirtDetect rozoznať viac znečistené miesta, ktorým sa intenzívnejšie venuje.

Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický vysávač Roomba (prah, prechodová lišta...)?

Prechodové lišty nie sú pre robotické vysávače Roomba žiaden problém. Prahy prekonáva až do výšky 1,5 cm.

Na aké druhy povrchov je určený robotický vysávač Roomba?

Robotický vysávač Roomba je účinný vďaka prepracovanému systému zberu nečistôt. Čistiaci modul sa vie prispôsobiť akémukoľvek povrchu, preto je Roomba vhodná na vysávanie kobercov, plávajúcich podláh, dlažby a ostatných povrchov v domácnosti. Nakoľko robotické vysávače nedosahujú tak vysoký sací výkon ako klasické vysávače, spoločnosť iRobot sa sústredila na vytvorenie takého systému, ktorý vysoký sací výkon klasických vysávačov nahradí. Tento patentovaný systém využíva podtlakové sanie v spolupráci s dvoma proti sebe rotujúcimi kefami, ktoré pracujú na princípe turbo kefy. Kefy pozbierajú hrubé nečistoty, ako sú vlasy, chlpy, omrvinky. Následne je povysávaný aj jemný prach a všetky nečistoty sú uložené v zbernom zásobníku robota.

Robotické vysávače Roomba sú určené na upratovanie všetkých povrchov, ktoré sa bežne používajú v domácnostiach, teda:

  • plávajúce laminátové a drevené podlahy,
  • koberce s nízkym vlasom,
  • linoleá a PVC povrchy,
  • dlažby.

Robotické vysávače Roomba sú určené iba na domáce použitie, preto sa nemôžu používať v exteriérových alebo priemyselných podmienkach (výrobné haly, predajne…).

Zvládne robotický vysávač Roomba upratať aj koberce? A čo strapce na kobercoch?

Vďaka dvom hlavným, proti sebe rotujúcim kefám, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti robota upratuje robotický vysávač Roomba koberce podobným princípom ako turbo-kefa bežného vysávača.

To znamená, že robot pri upratovaní jednotlivé vlasce koberca zodvihne, preklepe a je schopný povysávať aj nečistoty, ktoré sú usadené hlbšie v koberci. Navyše, po upratovaní robotickým vysávačom Roomba vyzerajú koberce lepšie, farby sú oživené.

Pokiaľ máte na koberci strapce, nemusíte sa obávať. Technológia AntiTangle (ochrana proti namotaniu) zabráni namotaniu strapcov na kefy robota.

Musím pred upratovaním robotickým vysávačom Roomba upratať káble pod mojím stolom s počítačom?

Nemusíte. Vďaka technológii AntiTangle (ochrana proti namotaniu) robotický vysávač Roomba káble nenamotá.

Prečo nemajú robotické vysávače Roomba UV svetlo/dezinfekciu?

UV dezinfekciu propagujú neznačkové napodobeniny robotických vysávačov iRobot. Tieto lacné napodobeniny svojim chaotickým pohybom pokryjú maximálne 25% priestoru, a preto, aj keby bola UV dezinfekcia týchto robotov skutočne funkčná, nepokryla by požadovaný priestor dostatočne.

Navyše, táto lampička má veľkú spotrebu energie, a preto zákazníci, ktorí sa rozhodli pre takto vybavený robot radšej svetlo nezapínajú, pretože výrazne čerpá energiu z batérie robota.

Prečo majú robotické vysávače Roomba iba jednu bočnú kefku?

Na rozdiel od konkurenčných robotických vysávačov, iRobot vďaka inteligentnému systému navigácie iAdapt dokáže cielene vymetať pomocou bočnej kefky nečistoty z kútov, okolo stien a prekážok.

A keďže v jednom momente môže byť robot pri prekážke iba jednou stranou, jedna bočná kefka je postačujúca.

Konkurenčné robotické vysávače (aj keď majú dve bočné kefky) len náhodne pri náraze do prekážky vymecú nečistoty aj bočnou kefkou. Konkurenčné roboty si nevedia uvedomiť, že sa nachádzajú povedzme pri stene, ktorú je potrebné vymiesť bočnou kefkou po celej dĺžke.

Prečo na mojom robotickom vysávači Roomba niekedy svieti modrá LED dióda, resp. indikátor lupa a robot sa točí na mieste alebo chodí dopredu a dozadu?

Nejedná sa o žiadnu poruchu. Modrá LED dióda indikuje, že robotický vysávač Roomba pomocou technológie Dirt Detect našiel miesto, na ktorom sa nachádza viac znečistenia.

Robot sa takémuto miestu začne intenzívnejšie venovať buď točením sa na danom mieste, alebo pohybmi do predu a do zadu, aby zabezpečil úplne dôkladné povysávanie miest, na ktorých sa nachádza viac znečistenia.

Prečo sa na robotickom vysávači Roomba netočí bočná kefka, alebo sa točí v opačnom smere?

Zastavenie bočnej kefky môžu zapríčiniť vlasy namotané pod ňou. Odskrutkujte bočnú kefku a skontrolujte, či sa pod ňou nenachádzajú žiadne namotané vlasy. Čistenie bočnej kefky patrí k pravidelnej údržbe robota.

Bočná kefka sa môže točiť v opačnom smere v prípade, že niečo namotá. Spätným chodom bočnej kefky sa robot snaží odmotať (technológia AntiTangle).

Prečo sa robotický vysávač Roomba dotýka každej prekážky?

Robotické vysávače Roomba vždy reagujú na zistenú situáciu, prispôsobujú sa upratovanému priestoru, monitorujú ho pomocou senzorov, ale aj dotykom nárazníka.

Jedná sa o jemný dotyk. Keď robotický vysávač Roomba senzormi zaznamená prekážku, spomalí a jemne sa jej dotkne, aby zistil, či je pevná.

Týmto spôsobom zabezpečí upratanie aj za záclonami, závesmi, alebo pod posteľou, cez ktorú máte prehodenú prikrývku.

Ako zresetovať robota Roomba do výrobných nastavení?

Roomba série i, j a série s
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá HOME, SPOT a CLEAN až kým sa nezačne svetelný indikátor tlačidla CLEAN točiť proti smeru hodinových ručičiek. Toto môže trvať až minútu a pol.

Reboot: Zatlačte a na 20 sekúnd podržte zatlačené tlačidlo CLEAN. Keď tlačidlo uvoľníte, svetelný indikátor tlačidla CLEAN sa začne točiť proti smeru hodinových ručičiek. Toto môže trvať až minútu a pol. Reset je úspešný, keď sa svetelný indikátor tlačidla CLEAN vypne.

Roomba série e
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte 20 sekúnd tlačidlá HOME, SPOT a CLEAN. Potom tlačidlá uvoľnite.

Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte naraz zatlačené tlačidlá SPOT a DOCK. Po uvoľnení tlačidiel sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.

Roomba série 900
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá DOCK, SPOT a CLEAN až kým sa všetky kontrolky robota nerozsvietia a nezhasnú.

Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte zatlačené tlačidlo CLEAN. Po uvoľnení tlačidla sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.

Roomba série 800 a 600 s Wi-Fi pripojením
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá DOCK, SPOT a CLEAN až kým sa neozve pípnutie robota. Následne tlačidlá uvoľnite.

Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte naraz zatlačené tlačidlá SPOT a DOCK. Po uvoľnení tlačidiel sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.

Po resete robota sa môžu vymazať všetky informácie o čase a pláne upratovania.

Prechádza Braava jet m6 cez nízke prechodové lišty?

Braave jet m6 je potrebné dať mapovať priestor, teda vytvoriť inteligentnú mapu podľa nasledujúceho postupu. V časti Mapy zvoľte cez menu možnosť Cyklus mapovania. Pri tomto mapovacom cykle Braava jet m6 stále cez prechodové lišty prechádzať nebude.

Keď bude po 2-5 cykloch mopovania vytvorená mapa priestoru, cez voľbu Prahy je potrebné vyznačiť priestor, kde sa prechodová lišta (prah) nachádza.

Následne ja potrebné spustiť nový čistiaci cyklus mopovania. Je potrebné zvoliť čistiť všade (nie konkrétnu miestnosť), alebo mapovací cyklus. Keďže Braava jet m6 kontinuálne mapuje čistený priestor, pri ďalšom čistiacom cykle cez prechodovú lištu prejde a novú miestnosť zobrazí v mape priestoru.

V aktualizovanej mape potom stačí priradiť miestnosti, ktorá sa nachádza za prechodovou lištou názov a Braava jet m6 bude teraz prechádzať aj do tejto miestnosti. Takto je možné postupne namapovať kompletnú domácnosť aj s miestnosťami, ktoré sú oddelené prechodovými lištami.

Bude Braava jet rozprašovať vodu aj na nábytok alebo záclony?

Počas každého mopovania si Braava jet vytvára mapu priestoru a prekážok, ktoré sa v priestore nachádzajú. Braava jet nerozprašuje vodu na nábytok ani steny. Pred rozprašovaním cúvne, aby sa zaistilo, že zasiahne iba časť podlahy, ktorá je voľná. Pred spustením robotického mopu Braava jet však nadzvihnite záclony a závesy, ktoré siahajú po zem.

Môžem pri mopovaní Braavou jet použiť nejaký čistiaci prostriedok?

V robotických mopoch Braava jet je možné použiť iba originálny čistiaci prostriedok Braava jet čistiaci prostriedok na pevné podlahy, ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti. Dávkovanie nájdete v návode na použitie k vášmu robotu ako i priamo na fľaške čistiaceho prostriedku.

Môžem jednu jednorazovú čistiacu podložku použiť vo viacerých miestnostiach?

Bohužiaľ nie. V režime mokrého mopovania alebo vlhkého zametania Braava jet najskôr dvakrát prejde cez prvú trasu, aby dosiahla optimálnu vlhkosť podložky predtým, než začne upratovať zvyšok miestnosti. Podložka je teda na začiatku každého čistiaceho cyklu optimálne navlhčená. Keď Braavu jet preložíte do inej miestnosti, začína nový čistiaci cyklus s opätovným prvotným navlhčením podložky, a tým pádom ju premočí.

Jednu čistiacu podložku je možné použiť iba na jeden čistiaci cyklus. Prateľné, opakovateľné čistiace podložky sú dostupné ako voliteľné príslušenstvo.

Na aké druhy povrchov je určený robotický mop Braava?

Braava je určená na čistenie všetkých pevných podláh bežne používaných v domácnostiach. Nie je určená na zber veľkých nečistôt, a preto odporúčame pred upratovaním podlahu povysávať. Je potrebné skontrolovať, či sa na podlahe nenachádzajú ostré predmety alebo piesok, ktoré by pri zachytení na čistiacej handričke mohli poškodiť podlahu.

Braava funguje na princípe vlhčenej handričky, ktorá nepoškodí ani citlivé drevené podlahy. Preto ju môžete použiť nielen na dlažbu, kameň, linoleum, ale aj na plávajúce laminátové a drevené podlahy. Braava nemusí byť účinná na hrboľatých povrchoch (napríklad dlažba), na silne voskovaných podlahách a takisto na drsných podlahách (napríklad bridlica alebo kameň).

V prípade, že sa v upratovanej miestnosti nachádza koberec, Braava ho rozozná pomocou nárazníka a nebude sa snažiť dostať sa naň, čistiť bude okolo koberca.

Aké čistiace prostriedky môžem použiť v robotickom mope Braava?

Najlepšie výsledky dosiahnete pri použití originálneho čistiaceho prostriedku Braava jet čistiaci prostriedok na pevné podlahy, ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti. Po naplnení čistiacej hlavy vodou použite jednu čajovú lyžičku originálneho čistiaceho prostriedku.

Môžete tiež použiť neagresívne prípravky, ktoré nepenia. Treba brať do úvahy koncentráciu čistiaceho prostriedku, pokiaľ by bola koncentrácia vysoká, po mopovaní robotom môžu ostať na podlahe viditeľné stopy alebo fľaky. Preto si vždy prečítajte návod na použitie čistiaceho prostriedku a prispôsobte koncentráciu objemu nádržky, ktorá je 0,15 l.

Tiež je možné použiť nekoncentrované čistiace prostriedky, ktoré odporúča výrobca podlahy alebo jednorazové čistiace handričky. Nikdy nepoužívajte ocot, ktorý môže poškodiť robota.

Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický mop Braava (prah, prechodová lišta...)?

Robotický mop Braava neprechádza cez prahy a takisto ani cez nízke prechodové (dilatačné) lišty. Pokiaľ sa medzi miestnosťami nachádzajú prechodové lišty, je potrebné prenášať robota a navigačnú kocku do každej izby samostatne.

Musí byť Braava neustále pripojená na nabíjačku?

Odporúčame, aby bol robot Braava neustále pripojený na nabíjací adaptér alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge. Nepoškodí to batériu a Braava bude neustále pripravená na ďalšie mopovanie.

Pokiaľ by ste plánovali Braavu ponechať dlhšiu dobu bez nabíjania, je potrebné najskôr batériu do plna nabiť. V prípade dlhodobejšieho nepoužívania (dovolenka, sťahovanie) je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať a odpojiť z robota.

Ako zabezpečím najdlhšiu životnosť batérie robotov iRobot?

Batériu robota je nevyhnutné vždy udržiavať pod napätím. To znamená, že pokiaľ robot neupratuje, je potrebné ponechať robota pripojeného na nabíjaciu stanicu Home Base (Roomba), na nabíjací stojan DryDock (Scooba) alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge (Braava).

Dlhodobé odkladanie mimo nabíjaciu stanicu alebo prerušovanie nabíjania môže batériu robota nenávratne poškodiť. Životnosť batérie tiež predĺži pravidelné používanie robota (na dennej báze).

Bežná životnosť batérie je približne 2 roky. Vždy je potrebné riadiť sa pokynmi uvedenými v návode na použitie. Kapacita batérie sa časom a používaním znižuje. Takéto zníženie kapacity je nevratné a nemôže byť považované za vadu, ale za bežné opotrebenie.

Ak je robot nabitý a chcem upratovať až za týždeň mám nechať robot na nabíjacej stanici ďalej nabíjať, alebo ho mám odložiť z nabíjacej stanice?

Určite je potrebné nechať robota na nabíjacej stanici, nech je batéria robota neustále pod napätím. Podľa našich skúseností dokonca batéria robota, ktorým sa upratuje deň čo deň má dlhšiu životnosť, ako keď sa robot používa iba raz týždenne.

Ako postupovať v prípade, že robot bude dlhšie nevyužitý (prerábanie bytu, sťahovanie, dovolenka...)?

V prípade, že bude robot dlhšie nevyužívaný, je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať ju z robota a odložiť ju na suché a tmavé miesto.

Ponechanie batérie v robote, ktorý bude dlhodobejšie nepoužívaný môže batériu nenávratne poškodiť alebo skrátiť jej životnosť.

Aká je spotreba elektrickej energie pri používaní robotického vysávača Roomba?

Pri dennodennom vysávaní robotickým vysávačom Roomba nepresiahne ročná spotreba robota sumu 10€.

Spotreba elektrickej energie je:
– udržiavací režim: max. 3W
– nabíjanie: max. 29W

Čo znamená, ak indikátor nabíjania robota Roomba rýchlo bliká?

V prípade, že indikátor nabíjania robotického vysávača Roomba bliká rýchlejšie ako obvykle, automaticky sa spustilo obnovovacie nabíjanie batérie, teda formátovanie. Tento režim spustí Roomba sama v prípadoch, keď napríklad rozozná, že batéria bola dlhšie nenabíjaná, alebo sa znížila jej kapacita.

Obnovovacie nabíjanie nie je možné spustiť manuálne a robot si sám vyhodnotí, kedy je potrebné ho spustiť. Pokiaľ sa obnovovacie nabíjanie spustilo, nikdy ho neprerušujte. Môže to poškodiť alebo znehodnotiť batériu.